Teamforza.se
tillhandahålls av Team Forza AB, org. nr: 559285-4334.
2. Kontaktinformation
Telefonnummer: 0707550805 Vardagar mellan 12-16
E-post: info@teamforza.se
3. Pris och produktinformation
Alla priser som anges i Webbutiken är inklusive moms och exklusive fraktkostnader
Samtliga priser som anges på teamforza.se är inklusive 12 % moms. För mer information om produkterna rekommenderar vi även tillverkarnas hemsidor. Vi friskriver oss från eventuella/uppenbara felskrivningar vad gäller priser på teamforza.se.
4. Fraktkostnad
Beställningar från 2000 kr levereras fraktfritt. I annat fall är fraktkostnaden 199 kr (inkl. moms).
5. Beställningar
Beställningar skickas ut normalt 1-4 bankdagar efter betalning kommit teamforza.se tillhanda.
Paketen skickas med DHL & PostNord
6. Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjade av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Du måste meddela oss på info@teamforza.se Ärende ångerrätt
Ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret och vilka varor som returneringen gäller.
Observera för köp av matvaror gäller att plomberingen av kartongen måste vara obruten
Du kan inte låta paketet gå i retur på vår bekostnad
För outlösta paket debiteras en summa om 300 kr inkl. moms
Länk till Hallå Konsument om ångerrätt
7. Transportskador
Om ditt paket är skadat när det hämtas ut ska skadan anmälas direkt på plats. Ta ett foto på skadan och kontakta oss på info@teamforza.se
7. Betalsätt
Betalning sker med Payson
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).
Betalning mot Faktura
Vi anlitar Payson faktura för all fakturahantering i samarbete med SVEA Ekonomi AB. Paysons villkor gäller för samtliga fakturakunder. Betalningsvillkoren är 14 dagar och för att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Du måste också godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
Vid försenad betalning skickar Payson en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Payson debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Information om pantsättning. ”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”
9. Leveranser
Leveranser sker med hjälp av vår distributionspartner DHL & PostNord. För lagerförda varor är leveranstiden 1-6 arbetsdagar beroende på var ni bor. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer vi utan onödigt dröjsmål informera om anledningen till förseningen och ge en ny leveranstidpunkt. Kan vi inte åtgärda felet inom skälig tid har du rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.
För närvarande levererar vi endast varor inom Sverige.
Du kommer få ett SMS eller ett mejl när din leverans kommer fram till ditt utlämningsställe, alternativt kontaktar transportören dig för att leverera dina varor. Notera att avvikelser i leveranser kan förekomma på grund av Coronapandemin.
10. Felexpediering
Om en leverans skulle innehålla fel produkter kontaktar du oss via info@teamforza.se eller telefon: 0707550805.
Vi kommer utan extra kostnad ombesörja att rätt produkt skickas per omgående.
13. Övrigt
Om en vara är tillfälligt slut får du ett meddelande om leveranstid. Order expedieras endast inom Sverige. Personer under 18 år som önskar beställa en vara måste inhämta förmyndares tillstånd. Genom att sända beställningen till oss anses du ha tagit del och godkänt våra försäljningsvillkor.
14. Tvist
Som kund har du alltid de rättigheter som framgår av Konsumentverkets regler. Vi försöker alltid lösa ev. problem tillsammans med dig som kund på bästa sätt. Om du inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Vi rättar oss alltid efter ARN:s rekommendation.
14. Företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på
https://www.svea.com/dataskydd [1] eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller
swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på
privacy@svea.com.
15. Länkar
Konsumentverket
Hallå Konsument